176

قله بیرمی

قله بیرمی / 20 بهمن 1402

سرپرست برنامه :

صعود به قله بیرمی بام استان بوشهر به سرپرستی کیا یوسف نیا و عقبداری آقای قائمی در تاریخ 20-11-1402

صعود قله بیرمی

🔸 تعداد نفرات شرکت کننده : 26 نفر

📚 گزارش برنامه:

🔸 چهارشنبه 18 بهمن

• ساعت 5 بعدازظهر با اتوبوس از مشهد به مقصد شیراز حرکت کردیم.

🔸 پنج شنبه 19 بهمن

• ساعت 3 بعدازظهر به شیراز رسیدیم و با تعویض اتوبوس در ساعت 4 بعدازظهر به سمت شهرستان اهرم و محل اسکان حرکت کردیم.
  • ساعت 11 شب به محل اسکان که پای کار صعود قله هم بود رسیدیم و دوستان در محل مستقر شدند.

🔸 جمعه 20 بهمن

• ساعت 3:58 از خوابگاه خارج شدیم و پیمایش از همانجا شروع شد.
  • در طول مسیر پیمایش بدلیل شلوغی که بخاطر حضور چندین تیم دیگر بود  استراحتهای کوتاه اما متعدد داشتیم
  • ساعت 10:47 به قله رسیدیم و در آنجا یک ساعت به عکاسی و استراحت مشغول شدیم و سپس برگشت.
  • ساعت 18:26 به انتهای پیمایش برگشت و محل اسکان رسیدیم .
  • در اقامتگاه دوستان به استحمام و استراحت پرداختند.

🔸 شنبه 21 بهمن

• ساعت 2 بامداد شنبه به سمت شیراز حرکت کردیم که در ساعت 8 صبح به مقصد رسیدیم .
  • لوازم همراهمان را در جای مطمئن که توسط سرپرست برنامه هماهنگ شده بود گزاشتیم حدود 4 الی 5 ساعت دوستان به شیراز گردی رفتند.
  • ساعت 13:30 از شیراز به مقصد مشهد حرکت کردیم و روز یکشنبه ساعت 8 صبح به مشهد رسیدیم.

💡 زمانها، مطابق با ترک ثبت شده از مسیر است

💡 اطلاعات تخصصی روز  صعود می توانید در بخش پایین مطالعه کنید

📌 گزارش تخصصی صعود: (منطبق با ترک)

🔸 صعود :

• ساعت 3:58 شروع پیمایش از محل خوابگاه، بعد از طی 700 متر در ساعت 4:10 به ابتدای محل جدا شدن از جاده اصلی رسیدیم.
  • بعد از طی 2.5 کیلومتر در ساعت 5:03 به چشمه تنگ روان رسیدیم ( ارتفاع 400 )
  • از تنگ روال تا بالای یال ( ارتفاع 1840) پیمایش اصلی مسیر هست
  • بعد از 4.4 پیمایش در شیب ( 29 درجه ) ساعت 9:49 به بالای یال رسیدیم.
  • شیب نقطه به نقطه تنگ روان تا بالای یال در ارتفاع 1840 متر 44 درجه است که به دلیل زیکزاک‌ها در مسیر پاکوب به 29 درجه کاهش یافته.
  • 2.4 دیگه پیمایش تا قله و ساعت 10:47 به همت همه همنوردان در بالای بام استان بوشهر ایستادیم.
  • ارتفاع قله 1960 – قله خیلی شلوغ و ما هم زمان داشتیم بنابراین حدود یک ساعت و ربع بالای قله بودیم
  • استراحت های اصلی در مسیر صعود پنج بار در ارتفاع های 855 ، 1115، 1255، 1501، 1840

🔸 فرود :

• ساعت 12 شروع بازگشت
  • ساعت 13:12 روی یال ارتفاع 1840
  • ساعت 17:22 تنگ روان – بین راه استاپ برای استراحت بیشتر داشتیم
  • ساعت 18:17 خروج از دره به جاده اصلی
  • ساعت 18:26 برگشت به محل اسکان و اتمام پیمایش
  • استراحت های اصلی در مسیر فرود پنج بار در ارتفاع های 1750 ، 1510، 1255، 768، 400 متر

💡 سرعت در حال پیمایش گروه :

• چشمه تنگ روان : 39R 544685 3181192
  • بالای یال اصلی : 39R 543706 3178246

💡 چند نکته:

😡 در زمان صعود تیمی از تهران به سرپرستی خانمی در منطقه بودند که در برخی نقاط با بی ادبی جلوی راه همنوردان ما را می گرفتند ، کار ایشان بدور از شخصیت یک کوهنورد و غیر اخلاقی بود.

😡 روی قله به دلیل شلوغی، چندین تیم سر تابلو با هم جر و بحث کردند. تیم ما کمی صبر کرد و بعد عکس گرفتیم.

پیام سرپرست

🔺افرادی که میرقصن توسط کسانی که ناشنوا هستن دیوانه خطاب میشوند🔺
🏔برای کسانی هم که برف را از پشت شیشه تماشا میکنن کوهنوردی نوعی دیوانگی است 🏔
🔺درود بر همه همنوردان جان
روزهای خوبی را در کنار هم سپری کردیم .
خندیدیم .تلاش کردیم .سختی کشیدیم و…
اما موفق شدیم 💪💪
🔺پس خواستن توانستن است 🔺
🔺سپاس فراوان از اقای فریبرزی برای تدارکات .هماهنگی و پشتیبانی .🙏🙏
🔺تشکر میکنم از کوهبانوی توانمند خانم عباس نیا برای زحمت سرقدمی دقیق و بی نقص🙏🙏❤️
🔺تشکر میکنم از جناب مهندس اذرلی برای زحمت ناوبری و گشایش مسیر 🙏🙏🙏
🔺تشکر میکنم از جناب اقای دکتر قائمی برای زحمت عقبداری صبورانه و حمایت ها 🙏🙏🙏
🔺تشکر میکنم از مرد اخلاق و پیشکسوت جناب احمدی بزرگوار برای زحمت میانداری 🙏🙏🙏
🔺تشکر میکنم از اقای چرمه عزیز برای ثبت خاطرات قشنگ 🙏🙏
🔺تشکر میکنم از اقای هاشم اقا برای زحمت پذیرایی و اراده خوب 🙏🙏
🔹تشکر ویژه از کوهبانوان توانمند و با اراده که واقعا با اراده بودن 🙏🙏
🔹تشکر میکنم از اقایان بامرام و پر قدرت که نشان معرفت و مردانگی هستن .🙏🙏
به جرأت این برنامه یکی از بهترین اجرا های من در امسال بود و در گنار شما خیای خوشگذشت .🙏🙏
ارادتمند شما :کیا یوسف نیا

تجربیات و دستاورهای همنوردان در این برنامه:

کوهنوردی عشقی بی‌قید و شرط است؛ انسان با طبیعت در یکپارچگی است و از بالاترین قله‌ها تا کم‌عمق‌ترین دره‌ها همدیگر را در آغوش می‌گیرند. تلاش، ایثار، تحمل سختی‌ها و مقابله با چالش‌ها، عواملی هستند که در کنار عشقی ناب، کوهنوردی را به یک تجربه‌ی نایاب تبدیل می‌کنند.

صعود روایتی است از تولد لحظه های نو شدن در مسیر زندگی
تولدی برای دوباره نوشتن قصه های امید بخش موفقیت های همه ما
پایان هر قصه ، آغاز داستانهایی است که با قدم های رقصان ما در مسیر صعود و کسب تجربیات ارزشمند زندگیمان رقم میخورد
این یک آغاز مشترک برای همه ماست

صعود روایتی است از تولد لحظه های نو شدن در مسیر زندگی
تولدی برای دوباره نوشتن قصه های امید بخش موفقیت های همه ما
این یک آغاز مشترک برای همه ماست

متن کامل جمع کردن متن

میگن سن یک عدده فقط یک عدد این یه واقعیته چون اون عدد نمیتونه بیانگر عرض زندگیت باشه نمیتونه بگه چقدر پیر شدی و چه رنج و سختی رو در راه زندگی تحمل کردی ...
عدد نوشته شده روی تابلو قله هم همینطوره صرفا یک عدده چون نمیتونه میزان سختی و صعب العبور بودن قله رو نشون بده یا بگه چقدر وچه پیمایشی برای رسیدن به قله داری.....
عدد روی تابلو قله بیرمی هم همینجوری بود فقط یک عدد کوچیک.... فقط اونی که رفته می‌دونه چی میخوام بگم..
فتح الفتوح بیرمی به پایان رسید و خدارو شکر میتونم به جرات بگم با اختلاف؛ جانفرسااترین قله در مرحله فرود بود
ولی دوستان و همنورد آن ماه و وجود عزیزترین خواهرم این صعود رو زیباتر از زیبا کرد
جدای این چیزایی که گفتم بیرمی با شکل و توپوگرافی کاملا متفاوت و پوشش گیاهی زیبا وچهره بهاری زیبایی که داشت یکی از بهترین و ماندگارترین صعودهای زندگیم خواهد بود.

نظرات همنوردان :

نمایه مسیر پیموده شده:

ترک مسیر پیموده شده برای همنوردانی که در برنامه حضور داشتند قابل دانلود است.

لطفا در صورت تمایل مقاله را به اشتراک بگذارید

دلیل بازگشت وجه

شماره موبایل و رمز خود را وارد نمایید

+98

اطلاعات مورد نظر خود را جستجو کنید.

• گزارش برنامه
  • اطلاعات کوه
  • سرپرست برنامه
  • دانش کوهنوردی

لطفا رمز جدید خود را وارد نمایید

تغییر موفق رمز به صورت پیامک به شما اعلام خواهد شد.